Impressum | Datenschutz | Shop | DIY | TT @ Twitter | TT-Cabs
Anzeigen der neuesten Beiträge

Frage zu Partridge-Tranny

  • 2 Antworten
  • 2418 Aufrufe

0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.

*

Offline Schorsch

  • Sr. Member
  • ****
  • 117
  • Ich liebe dieses Forum!
Frage zu Partridge-Tranny
« am: 29.01.2019 12:01 »
Hallo liebe Gemeinde,

ich habe beim Aufräumen einen  ??? Partridge TG 8967  // H 7(?)2(?)143  ??? gefunden. Hat jemand hier Info zu diesem Teil??? Er stammt vermutlich aus einer sound-city-PA, möchte es aber nicht beschwören.
Besten Dank für Info vorab,

Schorsch

*

Offline cca88

  • YaBB God
  • *****
  • 3.917
Re: Frage zu Partridge-Tranny
« Antwort #1 am: 29.01.2019 12:25 »
Hallo liebe Gemeinde,

ich habe beim Aufräumen einen  ??? Partridge TG 8967  // H 7(?)2(?)143  ??? gefunden. Hat jemand hier Info zu diesem Teil??? Er stammt vermutlich aus einer sound-city-PA, möchte es aber nicht beschwören.
Besten Dank für Info vorab,

Schorsch

Hallo Schorsch...
das wäre ein möglicher Fußabdruck
https://picclick.it/PARTRIDGE-output-transformer-200-Watts-minimum-from-123279529565.html


"Tony's guitars amps and parts1970's Partridge output transformer 200 Watts from Sound City 200. This is a behemoth of an output transformer. The only ones that I have seen larger than this in guitar amps are the 1970's Burman transformers. This type of OT has been measured to go beyond 200 Watts.It has several taps and was designed for a quad of KT88 tubes to 4, 8, 16 Ohms and a 100V line. I have tested all the taps and I am unsure the exact wiring codes, but have measured this:Primary side: the Red is the CT, the yellow and black go to the plates. Secondary side: black and green will give a reflected impedance of 2770 Ohms with a 4 Ohm speaker load.black and green will give a reflected impedance of 5540 Ohms with a 8 Ohm speaker load.black and green will give a reflected impedance of 11080 Ohms with a 16 Ohm speaker load. black and yellow will g...."
Grüße
Jochen

*

Offline Schorsch

  • Sr. Member
  • ****
  • 117
  • Ich liebe dieses Forum!
Re: Frage zu Partridge-Tranny
« Antwort #2 am: 29.01.2019 13:30 »
Moin Jochen,

das sieht SEHR gut aus!  :topjob: Dann muss ich mal durchmessen ob der noch was macht. Allerbesten Dank für den Hinweis/die Hilfe.

LG
Schorsch