Technik > Tech-Talk Design & Konzepte
Ausgangsübertrager Impedanz, Fehlanpassung
Passenger:
Hi Folks,
The effect of impedance mismatch is that you change the load of the powertube and the powerdissipation of this tube. Also the power delivered to the OT will change and the sound of the amp is possibly effected.
Powerdissipation is (avg. AC current through tube + bias current) multiplied with (supply voltage - avg AC voltage over the OT).
One thing to bear in mind is that most Hammond transformers are designed for Hi-Fi applications and their power is specified for 20Hz. A guitar produces hardly any frequencies below 70Hz. You need much more iron in your OT to get a 20Hz voltage across to your speaker than at 70Hz. So if you have a Hi-Fi transformer in your guitar amp, you can use it at a higher powerrating than specified.
Passenger.
Masterkraft0r:
Hallo
Ich hab vor mir einen Engl Screamer E-325 zu bauen. das teil läuft mit zwei 5881. meine frage jetzt: welche primär-impedanz braucht der AÜ? bzw Wie kann ich mir das selber errechnen/ablesen/whatever?
El Martin:
Thanx passenger!
Hi Benny!
1. kann man in den jeweiligen Datenblättern nachgucken
5881 http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/frank/sheets/127/5/5881.pdf
2. ist abhängig von Betriebsbedingungen
3. findet man in einigen Schaltplänen, bei Trafoherstellern (Hammond)
4. fast immer kann man die Werte der 6L6 nehmen, da austauschbar.
Die 5881 ist schon irgendwie merkwürdig und je nach TATSÄCHLICHEM Typ unterscheiden sich die schon...aber 4. Lösung ist schon OK.
Ciao
Martin
Masterkraft0r:
danke
wenn du jetzt noch den link zu der hammond site hättest wärst du mein großer held:)
loco:
Hallo ,Hammond Daten findest du indem du auf der TT -Shop Seite den
Bereich INFO anklickst
Navigation
[0] Themen-Index
[#] Nächste Seite
[*] Vorherige Sete
Zur normalen Ansicht wechseln